Veelgestelde vragen

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Wij denken graag met u mee. Neem in dat geval vrijblijvend contact met ons op.

Wat is de LeadMarketeer?

De LeadMarketeer is een totaalconcept voor het online werven van B2B klanten, ook wel lead generatie genoemd. Onze lead generatie software maakt inzichtelijk welke bedrijven uw website bezocht hebben op basis van hun unieke ip-adres. Met het eenvoudige dashboard filtert u automatisch de meest interessante bezoeken eruit. Bovendien ziet u niet alleen wie uw website bezocht hebben, maar ook waarin men geïnteresseerd is. Kortom krachtige maar eenvoudige software waarmee u dagelijks nieuwe potentiele klanten genereerd om uw sales een boost te geven.

Maar de LeadMarketeer is meer dan alleen ip-tracking. Met meer dan 15 jaar ervaring in internet marketing focussen we ook op traffic generatie (meer bezoekers naar uw website brengen), daarna op conversie optimalisatie (bezoekers die uw website bezoeken stimuleren contact met u op te nemen) en tenslotte op ip-tracking om anonieme, zakelijke websitebezoekers te identificeren (slechts 2% van de bezoekers laat namelijk hun contactgegevens achter op een invulformulier).

Na het proces van lead generatie, kunnen we u tevens helpen bij de lead opvolging.  Uiteraard leveren we alle informatie voor uw sales team om zelf de potentiele klanten te benaderen, maar mocht u ondersteuning wensen bij telefonische op digitale opvolging, dan bieden we hier ook aanvullende diensten voor.

Kortom, de LeadMarketeer is een totaaalconcept voor het online werven van nieuwe klanten.

De LeadMarketeer is dus meer dan alleen ip-tracking?

Absoluut. Ip-tracking is een onderdeel van lead generatie. Binnen de LeadMarketeer focussen we echter breder op drie pijlers om nieuwe klanten te werven.

  1. Traffic generatie: verhogen van het aantal kwalitatieve bezoekers op uw website.
    Dit doen we o.a. door het inzetten van AdWords & PPC campagnes, Facebook advertenties, landing pages, zoekmachine optimalisatie (SEO) en e-mail marketing.
    Lees verder >>
  2. Lead generatie: (anonieme) websitebezoekers identificeren naar potentiele klanten.
    In de ideale situatie maakt een bezoeker zichtzelf bekend door het invullen van een contactformulier. Het proces om dit te stimuleren noemen we conversie optimalisatie. Echter neemt gemiddeld slecht 2% van de bezoekers contact met u op, wie zijn die andere 98%? Hiertoe biedt ip-tracking, net als remarketing, uitkomst.
    Lees verder >>
  3. Lead opvolging: de potentiele klant tot klant maken.
    In deze fase draait alles om vertrouwen creëren zodat de potentiele klant in volle overtuiging voor uw dienstverlening kiest. Wij adviseren en ondersteunen u bij de meest geschikte opvolging van de potentiele klant, bijv. via telefonische acquisitie, dataverrijking (eveneens telefonisch of via externe bronnen) of benadering per e-mail (nieuwsbrieven & drip e-mails).
    Lees verder >>

Kortom ip-tracking is een belangrijk onderdeel van uw online succes, maar het LeadMarketeer model gaat veel verder. Het is een totaalproces voor online werving van klanten.

Waarvoor kan ik de lead generatie software inzetten?
  • Werven van nieuwe klanten door sneller klantencontact dan uw concurrentie.
  • Nieuwe verkoopkansen signaleren bij bestaande klanten.
  • Doelgroep informatie vergaren waarmee u uw SEO en SEA campagnes kunt verbeteren: o.a beter rendement uit betaalde campagnes en uw campagnes beter inrichten om de best converterende doelgroep te targetten.
  • Beslagen ten ijs komen in een verkoopgesprek: u weet reeds de interesses van de potentiele klant alvorens hij deze zelf kenbaar maakt.
  • Afhakers identificeren bij het vroegtijdig verlaten van een online bestelproces of registratieformulier.
Waarom zou ik de lead generatie software moeten inzetten?

Verhogen van uw rendement. Een actieve opvolging levert betere resultaten op voor uw marketing en sales inspanningen, dat is een feit. De LeadMarketeer herkent bedrijven die zelf nog geen contact met u opgenomen hebben. Door een (automatische) kwalificatie filtert u de meest interessante zakelijke bezoekers eruit. Dit biedt u de kans om alsnog in contact te komen met een potentiële klant.

Bovendien herkennen we ook bestaande bezoekers en maken we nieuwe interesses van deze bestaande klanten inzichtelijk. Dit biedt u de handvatten om een service telefoontje te plegen die automatisch over gaat naar een salesgesprek. Extra verkopen aan bestaande klanten is de makkelijkste manier om meer verkopen te realiseren.

Tenslotte verzamelen we doelgroep informatie die u voor nieuwe marketinginspanningen (zoals traffic generatie) kunt inzetten.

Krijg ik met ip-tracking inzicht in alle zakelijke bezoekers van mijn website?

Nee helaas, het overgrote deel van de bedrijven kunnen we herkennen maar in onderstaande gevallen is identificatie niet mogelijk:

  • Bij gebruik van een openbaar netwerk of een gedeeld netwerk in bijv. een verzamelgebouw;
  • Bij gebruik van een thuis verbinding zoals KPN of Ziggo (ook al is de verbinding zakelijk);
  • Wanneer het bezoek een zoekmachine crawler is;
  • Wanneer een bezoeker expliciet aangegeven heeft niet gevolgd te willen worden.

We herkennen echter zoveel zakelijke bezoekers, dat een commerciële organisatie hoe dan ook rendement behaald uit het activeren van LeadMarketeer.

Ik gebruik Google Analytics, waarom zou ik de LeadMarketeer nog gebruiken?

Google Analytics geeft u inzicht in de aantallen bezoekers, hun gedrag op uw website etc. Deze informatie biedt u de handvaten om uw website te verbeteren. De LeadMarketeer vertelt u echter welke bedrijven (inclusief contactgegevens) exact uw website hebben bezocht en hun specifieke surfgedrag (= interesses). Kortom geen getallen en grafieken zoals in Google Analytics maar concrete adressenlijsten met interesseprofiel per bedrijf.

Naast ip-tracking zetten we ook diverse methodieken in om meer verkeer naar uw website te generen en passen we conversie optimalisatie toe om die bezoekers die op uw website komen gerichter naar het doel van de website te leiden. Kortom wij verbeteren zowel uw website als concreet uw verkopen.

De ip informatie in Google Analytics is bovendien veel beperkter dan de informatie in de LeadMarketeer, daarnaast herkennen we gewoonweg veel meer bedrijven.

Kan ik de LeadMarketeer gebruiken voor iedere website?

Ja. Onze lead generatie oplossingen werken voor alle bedrijven in alle branches ongeacht of u B2C of B2B levert. IP-tracking is echter alleen mogelijk voor zakelijke websitebezoekers. Gelukkig hebben we voor websites die zich richten op particuliere kopers, ook gerichte oplossingen (traffic generatie, conversie optimalisatie en remarketing) om meer klanten te werven.

Werkt de LeadMarketeer ook voor het genereren van particuliere leads?

Jazeker. De LeadMarketeer bestaat uit een set van methodes en technieken om nieuwe klanten te werven. Onze traffic generatie, de conversie optimalisatie en de lead opvolging werkt hetzelfde voor zowel zakelijke als particuliere bezoekers. Het ip-tracking onderdeel werkt echter alleen voor het herkennen van bedrijven, niet voor particulieren (dit is wettelijk ook niet toegestaan). Onder het LeadMarketeer programma zijn echter voldoende andere methodes beschikbaar om ook particulieren klanten te kunnen werven.

Is de software en werkwijze van de LeadMarkteer wel legaal?

Onze oplossing voldoet uiteraard volledig aan de Europese wetgeving, ook na 25 mei 2018 als de nieuwe General Data Protection Regulation (GDPR) actief wordt. Wij herkennen alleen bedrijven die uw website bezoeken, geen particulieren of individuele personen binnen het bedrijf. We halen onze informatie daarnaast alleen uit publiekelijk beschikbare databases.

Onze werkwijze is het beste te vergelijken met een telefoonboek echter zonder telefoonnummers maar met ip-adressen. Die ip-adressen koppelen we aan algemeen beschikbare, publiekelijke informatie zoals de NAW-gegevens, telefoonnummer, e-mailadres, LinkedIn profiel etc. (nagenoeg dus dezelfde info die je letterlijk in een telefoonboek vindt en bij nummerherkenning gebruikt wordt). Kortom dit zijn geen privacygevoelige gegevens.

We weten bovendien niet wie (als in welk persoon) in de organisatie de website bekeken heeft. Door het bedrijf echter op te zoeken in LinkedIn, kan vaak in de medewerkerslijst gekeken worden wie binnen de organisatie voor de opvolging interessant is (bijv. de HRM Manger, directeur, opleidingscoördinator, inkoper, bestuurder, CFO, etc.). Dit is opnieuw publiekelijk toegankelijke informatie.

Onze tracking software geeft bovendien alleen het ip-adres, bezochte URL, duur van het bezoek en de herkomst van de bezoeker aan ons door. Deze informatie wordt doorgaans ook door uw webserver opgeslagen in logfiles. Wij slaan deze gegevens echter niet op de webserver op, maar sturen bij iedere paginabezoek deze gegevens door naar de LeadMarketeer voor verdere verwerking. De werkwijze van Google Analytics is feitelijk niet anders, de LeadMarketeer werkt namelijk ook met een zogenaamde tracking pixel (een stukje code op uw website voor het doorsturen van bezoekinformatie).

Uiteraard bieden we de mogelijkheid om een getraceerd bedrijf volledig uit onze database te verwijderen en ook voor toekomstige identificatie te blokkeren. We adviseren bovendien een cookie melding op uw website te plaatsen.

Kortom wij verwerken geen privacy gevoelige (persoonlijk identificeerbare) informatie, en beperken ons bij de identificatie middels ip-tracking tot alleen zakelijke bezoekers van uw website.

Wat moet ik doen om de LeadMarketeer (in mijn website) te activeren?

Allereerst vragen wij u toegang tot uw Google Analytics of andere website statistieken. Hoewel het geen keiharde noodzaak is, vragen we deze toegang om 2 redenen:

  1. We gebruiken deze data om uw webiste en internet marketing te verbeteren (o.a. bij de traffic generatie en conversie optimalisatie), alsmede om te rapporteren over de gerealiseerde resultaten.
  2. Ook via Google Analytics halen we data van de bezoeker op. In 99% van de gevallen gebruiken we onze eigen tracking pixel die in uw website geplaatst dient te worden. In sommige gevallen is echter ook toegang tot de ip informatie vanuit Google Analytics wenselijk.

De noodzakelijke tracking pixel, om ip informatie vanuit uw website naar ons te sturen, is gemiddeld binnen 5 minuten geplaatst in uw website. Veelal is het slechts een kwestie van een plugin installeren en het maken van een simpele instelling (dit is het geval bij o.a. WordPress, Drupal, Joomla of Magento websites). Uiteraard leveren we gedetailleerde instructies zodat u zelf of uw websitebouwer de implementatie van de LeadMarketeer kunt verzorgen.

Mocht u echter tegen problemen aanlopen bij het plaatsen van de tracking pixel, dan verzorgen wij dit natuurlijk ook graag voor u. In dat geval is alleen (tijdelijk) toegang tot het CMS systeem van uw website noodzakelijk (eenmaal geïnstalleerd, kunt u natuurlijk gewoon weer uw wachtwoord wijzigen, wij hebben geen verdere toegang nodig).

Bieden jullie ook maandabonnementen of zit ik er meteen een jaar aan vast?

De LeadMarketeer is zowel verkrijgbaar in een maand-, 6 maanden of jaarcontract. De eerlijkheid gebied echter te zeggen dat we de voorkeur geven aan een jaarcontract. Dit is namelijk niet zonder reden.

IP tracking is eenvoudig per maand leverbaar, de dienstverlening van de LeadMarketeer is echter breder. We adviseren ook over traffic generatie, conversie optimalisatie en lead opvolging, en voeren dit desgewenst ook met of voor u uit. Voor deze zaken is inhoudelijke kennis van uw bedrijf, website en internet marketing noodzakelijk die een gedegen, maatwerk voorbereiding vereisen. Die informatie om u correct te adviseren hebben we niet binnen enkele dagen boven water. Binnen de kosten van een maandabonnement is dit advies dus ook niet haalbaar. Vandaar dat we de voorkeur geven aan een jaarcontract zodat we direct voldoende tijd kunnen investeren in uw specifieke situatie en daarmee het passende advies aan u. Binnen een 6 maanden contract is dit deels ook mogelijk, maar in dat geval verdelen we de totale scope van ons advies over 2 contractperiodes en bepalen we samen welke prioriteiten we in de eerste 6 maanden en welke in de 2de 6 maanden behandelen (er van uitgaande dat de looptijd van het contract na de eerste 6 maanden natuurlijk verlengd wordt).

U betaalt voor een jaarabonnement minder (bij een jaarcontract betaalt u effectief grofweg 10 maanden), bovendien ontvangt u meer advisering en begeleiding om tot een maximaal rendement te komen voor uw specifieke situatie. Kortom dus meer voor minder.

Dat neemt echter niet weg, dat ook met een maandabonnement op alleen ip-tracking, u direct profiteert van nieuwe saleskansen die voorheen onbenut bleven.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken