Online traffic generatie

Zoveel mogelijk kwalitatieve bezoekers naar uw website trekken, dat is wat u wilt. Want hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op verkoop. De LeadMarketeer biedt u niet alleen een aantal online marketingmiddelen aan voor de traffic generatie, maar zal deze middelen ook voor uw bedrijf op maat uitwerken en toepassen waardoor u verzekerd bent van succes.

Het adviseren over de meest geschikte combinatie van traffic generatie voor uw specifieke situatie, is standaard in ieder abonnement van de Lead Marketeer inbegrepen. Samen zorgen we voor meer kwalitatieve bezoekers op uw website.

Pay-per-Click & AdWords

Met een Pay-per-Click advertentie, betaalt u pas wanneer iemand ook daadwerkelijk op uw advertentie geklikt heeft. U rekent dus niet af om zichtbaar te zijn, u betaalt slechts een vergoeding per bezoeker die naar uw website doorklikt. Binnen het Google netwerk worden deze betaalde advertenties AdWords genoemd.

Zodra een potentiële bezoeker zijn zoekopdracht intypt op Google en dit komt overeen met één van de door u ingegeven sleutelwoorden van uw advertentie, dan verschijnt uw advertentie bij de zoekresultaten. Indien de bezoeker vervolgens op de link klikt, dan wordt hij naar uw site geleid. Voor u betekent dat dus een potentiële koper van uw dienst of product. Het grootste voordeel van de PPC advertenties is dat de potentiële klant als eerste uw website ziet. Daartegenover staat wel dat u per klik een vantevoren vastgesteld bedrag aan Google betaalt tot een ingesteld maximum. Hoe meer u biedt per klik, hoe hoger uw advertentie in de zoekresultaten zichtbaar is. Het is dan ook een continue spel om het juiste verkeer naar uw website in te kopen.

Pay-per-Click advertenties kunnen ook naast relevante content op websites van derden (buiten de eigen Google websites) getoond worden. Zo bereikt u ook bezoekers die (nog) niet specifiek naar uw producten of diensten gezocht hebben.

Kortom, met Pay-per-Click advertenties en AdWords kunt u een zeer gerichte doelgroep aanspreken op basis van zoekgedrag, interesses, locatie, tijdstip en (bestedings)profiel. U koopt als het ware relevante bezoekers (traffic) naar uw website. PPC advertenties en AdWords zijn effectieve traffic generators om meer bezoekers naar uw website te trekken, maar vergen een specifieke expertise om ze goed in te richten zonder verspillingen van uw budget. Uiteraard adviseert de LeadMarketeer u hier graag over.

Social media campagnes – Facebook & LinkedIn

Bij Facebook campagnes wordt er vooraf een duidelijke doelgroep geselecteerd op diverse kenmerken als leeftijd, beroep, tweeverdieners, persoonlijke interesses. De Facebook campagne is bedoeld om juist deze specifieke doelgroepen met op hen afgestemde advertenties te bereiken. Als adverteerder betaalt u Facebook een bedrag voor de bereikte zichtbaarheid. Ook hier is sprake van Pay-per-Click advertenties maar u kunt ook afrekenen op zichtbaarheid (views).

Facebook heeft een arsenaal aan advertentiemogelijkheden, zoals click ads, video ads, sales & lead ads, gepromote berichten, aanbiedingen, lokale ads. Ze zijn zowel voor desktop en mobiele gebruikers afwijkend instelbaar. Iedere doelstelling en doelgroep vragen om hun specifieke advertentiesoort, die op maat ingericht moet worden. De LeadMarketeer helpt u graag bij het inrichten van deze traffic generators, zodat de meest relevante bezoekers op uw website komen.

Landing pages

Een landing page is de pagina van een website waar de bezoeker rechtstreeks op uit komt vanuit een zoekmachine (Google), een advertentie of een link (nieuwsbrief, banner of andere website). De bezoeker omzeilt op deze manier de homepage of andere pagina’s die voor hem op dat moment minder relevant zijn. Op een landing page wordt de bezoeker op zijn wenken bediend en ontvangt hij slechts de informatie waar hij naar op zoek is.  Als bedrijf hebt u daar op geanticipeerd door op elke landing page een andere focus te leggen. Als de bezoeker de informatie vindt die hij zoekt en zich daarmee kan identificeren, zal  hij eerder geneigd zijn om een conversie te maken (aankoop van een product, invullen van een contactformulier, inschrijving nieuwsbrief). En dat is waar u op uit bent.

E-mail marketing

E-mail marketing is een van de meeste effectieve online marketingmiddelen. Dat is ook niet vreemd als u bedenkt dat de doelgroep en de wensen perfect in kaart zijn gebracht. De kunst is de brug te slaan tussen de behoeften van de potentiële klant, de lead, en uw product of dienst. Dit bereikt u door het vastleggen van het conversiedoel en het selecteren van de doelgroep. Op basis daarvan bepaalt u de lay-out, de boodschap, de tone of voice, de call-to-action en de planning van de online nieuwsbrief. De nieuwsbrief moet de prikkel vormen voor de potentiële klant om door te klikken naar de landing page. Deze is specifiek voor uw doelgroep ingericht en bevat uitgebreidere informatie, inclusief de conversiemogelijkheid.

Ook de mogelijkheden van e-mail marketing, drip e-mails of nieuwsbrieven optimaal benutten om gericht verkeer naar uw website te leiden? Wij adviseren u graag.

40900560_m-bewerkt

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken