Online lead generatie

Van de anonieme websitebezoeker naar een persoon met een identiteit, dat is de kern van online lead generatie. De websitebezoeker is een lead, een potentiële klant met interesse in uw product of dienst. Als u weet wie hij / zij is en wat zijn/ haar wensen zijn, dan hebt u handvaten gecreëerd voor uw salesteam om de lead op positieve manier te bereiken.

Om uw bezoeker te identificeren, biedt de LeadMarketeer u twee opties aan: conversie optimalisatie en ip-tracking. Bij een conversie maakt de bezoeker zichzelf bekend door een interactie op uw website aan te gaan, zoals het invullen van een formulier. Het initiatief ligt bij de bezoeker. Indien de bezoeker echter geen actie onderneemt, dan  biedt ip-tracking uitkomst. Bij ip-tracking identificeert u zelf de lead op basis van verkregen informatie via de online lead generatie software van de LeadMarketeer.

U wilt weten hoe? Als volgt.

Conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie?

De kracht van conversie optimalisatie is het overtuigen van de bezoeker om een door u gewenste actie uit te laten voeren (call-to-action). Denk aan het aankopen van een product, het aanvragen van informatie of het achterlaten van gegevens op een contactformulier.  Om dit doel te bereiken worden er doelgerichte methodieken ingezet zoals een responsive design, aantrekkelijke visuele presentatie, usuability, persuasive technieken, conversie pop-ups en verleidende (zoekmachine geoptimaliseerde) webteksten.

Wat is de voorwaarde van conversie optimalisatie?

Vertrouwen is het kernwoord als het aankomt op conversie. Een lead (potentiële klant) zover krijgen dat hij een product bestelt of zijn contactgegevens achterlaat, kan slechts als hij vertrouwen heeft in uw bedrijf, in het product of dienst die u kunt leveren, in goede service, in het merk en handelswijze. Uw website moet dit vertrouwen dus uitstralen en elk gevoel van twijfel of onzekerheid bij de bezoeker wegnemen. Alleen dan zal de lead geleidelijk aan tot conversie besluiten.
Wees eens eerlijk: u koopt toch ook alleen als u het vertrouwt? Kortom, het roer moet om: stop yelling, start helping.

IP tracking

IP-tracking identificeert uw zakelijke websitebezoekers

Stel u kunt van zakelijke websitebezoekers achterhalen welke bedrijven dit zijn geweest en waar hun interesses liggen. Hoeveel nieuwe verkoopkansen biedt dit voor uw salesteam?

In de internet marketing ligt vaak primair de focus op conversieverbetering. Als nu gemiddeld 2% van alle bezoekers contact opnemen of een product bestellen, hoe krijgen we dit naar 3% zodat we ons online succes verdubbelen?Maar is de 98% die geen contactgegevens achterlaat niet minimaal zo interessant om op te richten? Zit daar niet juist het grote potentieel?

Met ip-tracking krijgt uw zakelijke bezoeker een gezicht en wordt hij gekoppeld aan een interesseprofiel. Lees er alles over op onze IP-tracking pagina.

Remarketing

Wat is remarketing?

Remarketing is een marketingtechniek die ingezet kan worden voor zowel particuliere als zakelijke bezoekers. Het principe van remarketing is het opnieuw bereiken van uw websitebezoeker door het aanbieden van gerichte tekst- of beeldadvertenties met het doel hem of haar terug te laten keren naar uw website. Stel er is een bezoeker op uw site, aan zijn gedrag merkt u dat hij twijfelt of hij wel of niet over zal gaan tot de aankoop van een van uw diensten of producten. Uiteindelijk verlaat hij uw website. Dat is niet wat u wilt. Bij remarketing biedt u uw product of dienst nogmaals aan op andere websites om de bezoeker over te halen alsnog terug te keren naar uw website. De beste methodes voor het toepassen van remarketing is via Facebook en AdWords, waarbij uw advertentie binnen het Google netwerk maar ook op tal van externe websites getoond worden. Remarketing verhoogt het aantal conversies op uw website en biedt een hoog rendement. Een succesvolle remarketing strategie mag dan ook niet ontbreken in uw online lead generatie campagne. Richt u zich tot ons LeadMarketeer team om u te helpen.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken