Lead opvolging

Lead opvolging is de logische volgende stap na de leadgeneratie, het aantrekken, traceren en in kaart brengen van de potentiële klanten. Maar uw uiteindelijke doel is sales. Wat kunt u doen om ervoor te zorgen dat de lead daadwerkelijk overgaat tot koop? Daarvoor biedt de LeadMarketeer u diverse marketingmiddelen.

Telefonische opvolging & dataverrijking

Als een lead overgegaan is tot conversie of een bedrijfsnaam is via ip-tracking achterhaald, is het voor u van essentieel belang om het contact met de websitebezoeker warm te houden. De eenvoudigste manier is gewoon ouderwets de telefoon te pakken en te bellen. U kunt concreet naar informatie vragen naar bijvoorbeeld de contactpersoon of manager binnen het bedrijf of details met betrekking tot de wensen en behoeften. Rechtstreeks contact is de meest effectieve wijze gebleken niet alleen voor dataverrijking maar nog meer als u een afspraak beoogt. We weten het, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Immers, vaak hebt u geen tijd alle interessante leads na te bellen of ervaart u ‘bel-angst’. Geen paniek. De LeadMarketeer heeft voor u de oplossing. Met behulp van de LeadMarketeer achterban bestaande uit collega’s die speciaal zijn opgeleid voor het samenstellen van call scripts en telefonische ondersteuning, bent u zo op weg naar omzetvergroting. Schroom niet en schakel de LeadMarketeer in.

Lead nurturing

De lead online ‘voeden’ met informatie, dat is waar lead nurturing voor staat. Het doel is om het contact met de lead warm te houden en verder uit te bouwen. Het gaat in eerste instantie niet om de verkoop, maar om goodwill te kweken door het gratis delen van nuttige informatie omtrent het product of de dienst waar de lead in geïnteresseerd is. Als bedrijf moet u laten zien dat u specialist bent om het vertrouwen van de potentiële klant te winnen. Het rendement komt later.

E-mail dripping campagnes

De meest bekende vorm van lead nurtering is e-mail dripping. Niet iedere lead die overgegaan is tot conversie wordt automatisch klant. Voordat de potentiële klant een definitieve beslissing neemt, bewandelt hij nog een lange weg (customer journey). LeadMarketeer kan uw bedrijf ondersteunen om uw potentiële klant op een betrouwbare en eerlijke manier te begeleiden tijdens zijn zoektocht naar het voor hem juiste product: e-mail dripping. Het doel van e-mail dripping is dat uw product of dienst in de top-of-mind blijft bij de lead, dus dat hij continu aan uw product of dienst wordt herinnerd. Het is een proces waarbij de potentiële klant langzaam maar zeker uitgroeit tot een volwaardige klant.

Hoe werkt het?

E-mail dripping is het in de tijd gespreid toezenden van informatie per e-mail aan vantevoren vastgestelde geadresseerden. De lead ontvangt gedurende een langere periode maar met regelmatige tussenpauzes, een gepersonaliseerde mail, waarin de door hem gewenste producten worden aangeboden. Als bedrijf kunt u op deze manier bewust vertrouwen opbouwen zonder het gevoel van opdringerigheid op te roepen, interesses te registreren bij een doorklik en tenslotte gericht te adviseren. Na een periode van twee maanden valt meestal het beslismoment (al dan niet in voordeel voor u). De e-mail dirpping campagne wordt vervolgens gestaakt en de lead wordt toegevoegd aan het normale nieuwsbriefbestand.

E-mail dripping lijkt eenvoudig, maar dat is het niet. De campagne vergt een nauwkeurige opzet, de inrichting van specifieke software en de opstelling van een mailboom. Dit is een stroomschema, dat het programma voor de versturing van de mails op vastgestelde dagen of als gevolg van ondernomen acties door de lead, aanstuurt. Doet u een beroep op onze specialisten van de LeadMarketeer voor een optimale campagne. Daar zijn ze voor.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken