Hoe werkt het?
E-mail dripping is het in de tijd gespreid toezenden van informatie per e-mail aan vantevoren vastgestelde geadresseerden. De lead ontvangt gedurende een langere periode maar met regelmatige tussenpauzes, een gepersonaliseerde mail, waarin de door hem gewenste producten worden aangeboden. Als bedrijf kunt u op deze manier bewust vertrouwen opbouwen zonder het gevoel van opdringerigheid op te roepen, interesses te registreren bij een doorklik en tenslotte gericht te adviseren. Na een periode van twee maanden valt meestal het beslismoment (al dan niet in voordeel voor u). De e-mail dirpping campagne wordt vervolgens gestaakt en de lead wordt toegevoegd aan het normale nieuwsbriefbestand.
E-mail dripping lijkt eenvoudig, maar dat is het niet. De campagne vergt een nauwkeurige opzet, de inrichting van specifieke software en de opstelling van een mailboom. Dit is een stroomschema, dat het programma voor de versturing van de mails op vastgestelde dagen of als gevolg van ondernomen acties door de lead, aanstuurt. Doet u een beroep op onze specialisten van de LeadMarketeer voor een optimale campagne. Daar zijn ze voor.