IP-Tracking

Stel u kunt van zakelijke websitebezoekers achterhalen welke bedrijven dit zijn geweest en waar hun interesses liggen. Hoeveel nieuwe verkoopkansen biedt dit voor uw salesteam?

In de internet marketing ligt vaak primair de focus op conversieverbetering. Als nu gemiddeld 2% van alle bezoekers contact opnemen of een product bestellen, hoe krijgen we dit naar 3% zodat we ons online succes verdubbelen? Maar is de 98% die geen contactgegevens achterlaten niet minimaal zo interessant om op te richten? Zit daar niet juist het grote potentieel?

Natuurlijk is niet iedere bezoeker relevant om op te volgen, maar inzicht in de top 25 meest interessante bezoeken (gefilterd naar bezoeksduur, aantal bezochte pagina’s en herhaalbezoeken), biedt dagelijks een lijst met nieuwe potentiele klanten waarmee uw salesteam aan de slag kan. Redenen om geen contact op te nemen kunnen divers zijn (nu even geen tijd, eerst nog vergelijken, intern overleggen, etc.) maar men heeft wel een concreet vraagstuk waarvoor een oplossing gezocht wordt. Met de juiste opvolging bouwt u vertrouwen op bij de potentiele klant en maakt u van een lead een nieuwe verkoop.

Met IP-tracking van de LeadMarketeer wordt B2B online leadgeneratie voor elk bedrijf toegankelijk. De grote jongens als Google en Facebook doen het al jaren en nu is deze salestechniek ook voor u voor handen.

Wat is IP-tracking?

Ip-tracking identificeert uw zakelijke websitebezoekers. De software die de LeadMarketeer in uw website inbouwt, onthult feitelijke informatie als bedrijfsnamen, contactgegevens, Linkedin profiel. Daarnaast komt er bezoekinformatie beschikbaar zoals de duur van het bezoek, de bekeken pagina’s, het aantal herhaalbezoeken, de handelingen van eerdere bezoeken. Ip-tracking biedt een schat aan informatievergaring over uw leads en daarmee een onuitputtelijke bron voor uw salesteam. De weg naar gerichte online benadering is open gelegd.

Direct profiteren van IP-tracking in uw eigen website? Vraag een vrijblijvend proefabonnement aan.

Waarom is IP-tracking revolutionair?

Google Analytics kent u ongetwijfeld. Het zijn de statistieken over het aantal bezoekers op uw website en de bezochte pagina’s. Ip-tracking gaat echter een stap verder. Ip-tracking vertelt u precies welke bedrijven welke webpagina’s van uw website hebben bezocht en hoe lang ze de pagina bekeken hebben. Met ip-tracking krijgt uw bezoeker dus een gezicht en wordt hij gekoppeld aan een interesseprofiel. Nooit eerder was het mogelijk om via het ip-adres zoveel interessante gegevens van websitebezoekers te achterhalen. Door het vrijkomen van deze belangrijke informatie, hebt u een duidelijk beeld van uw doelgroep en kunt u veel gerichter uw leads benaderen en de kans op sales vergroten.

Hoe werkt IP-tracking?

De werking van IP-tracking is het beste te vergelijken met telefoonnummer herkenning. Wanneer iemand u belt, stuurt hij zijn telefoonnummer mee en door dit telefoonnummer op te zoeken in het telefoonboek, ziet u wie er belt. Wij doen feitelijk hetzelfde maar bevat ons “telefoonboek” geen telefoonnummers maar ip-adressen van bedrijven (niet particulieren). Het unieke ip-adres matchen wij met een bedrijfsnaam en verrijken de data met andere algemeen beschikbare, publiekelijke informatie zoals contactgegevens, webadres, LinkedIn profiel, etc.

Met het eenvoudige dashboard filtert u automatisch de meest interessante bezoeken eruit. Bovendien ziet u niet alleen wie uw website bezocht hebben, maar ook waarin men geïnteresseerd is.

>> Is de software en werkwijze van de LeadMarketeer wel legaal?

Waarvoor kunt u IP-tracking inzetten?

  1. Acquisitie van nieuwe potentiële klanten: de leads
    Door in te haken op het surfgedrag van bezoekers en de bekeken pagina’s, behoort koud bellen door het salesteam definitief tot de verleden tijd. Met de lead generatie software van de LeadMarketeer, filtert u de voor u meest interessante leads op basis van bezoeksduur, aantal bezochte pagina’s, aantal herhaalbezoeken of puur op geografische- of bedrijfsinformatie. Uw salesteam belt voortaan op zijn minst “lauw”, wat de kans op succes vergroot.
  2. Herkennen van nieuwe behoeftes bij bestaande klanten
    Dankzij IP-tracking ontdekt u wat de nieuwe behoeftes en wensen zijn van uw bestaande klant. Door daarop in te springen met een servicetelefoontje, hebt u het pareltje gevonden onder uw bezoekers en verandert uw servicetelefoontje in een salesgesprek. U geniet immers al het vertrouwen van uw klant, die daardoor eerder opnieuw bereid is over te gaan tot aankoop van een nieuw product.
  3. Informatievergaring over doelgroep
    IP-tracking biedt u een schat aan informatie. U krijgt antwoord op de vragen: welke bedrijven zijn het meest geïnteresseerd in uw product of dienst? Tot welke branche behoren ze? Uit welke regio komen ze? Welke bedrijven converteren het beste? De antwoorden op deze vragen vormen weer de basis voor doelgerichte online campagnes via o.a. Facebook, AdWords & SEO. Mis deze kans dus niet.
  4. Beter beslagen ten ijs komen in een verkoopgesprek
    U weet reeds de interesses van de potentiele klant alvorens hij of zij deze zelf kenbaar maakt in een gesprek. U kunt sneller inspelen op behoeftes en sneller reageren dan uw concurrentie.
  5. Vroegtijdige afhakers in een bestelproces of registratieformulier
    Webwinkels herkennen het probleem, een klant besteed de nodige tijd in de webshop, maar verlaat de website tijdens het bestelproces. Deze zogenaamde abandoned shopping carts zijn een bekende frustratie voor webwinkeliers. De klant was immers zo dichtbij. De LeadMarketeer identificeert de zakelijke bezoekers die vroegtijdig afhaken.

Wat u verder nog moet weten van IP-tracking

  • IP-tracking is juridisch slechts toegestaan voor de zakelijke bezoeker.
  • IP-tracking geeft geen informatie over de persoon binnen het bedrijf die de website heeft bezocht, u ziet alleen het bedrijf. Wij vertellen u echter graag onze tips & tricks om toch de juiste contactpersoon te vinden (via o.a. LinkedIn).
  • IP-tracking vereist de plaatsing van een stukje code (tracking pixel) op iedere pagina van de website. Toegang tot uw website is een must, toegang tot Google Analytics een voorkeur. Uiteraard helpt het team van de LeadMarketeer u graag bij de plaatsing van de tracking pixel.

En tenslotte: wij verwerken geen privacy gevoelige (persoonlijk identificeerbare) informatie, en beperken ons bij de identificatie middels IP-tracking tot alleen zakelijke bezoekers van uw website. Meer weten over de legale aspecten van IP-tracking? Zie onze FAQ voor een duidelijk antwoord.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken